📖 Activités pédagogiques

Quarta edició d'IMPLICATS al Palau dels Reis de Mallorca a Perpinyà - Quatrième édition d'IMPLICATS au PAlais des Rois de Mallorca à Perpignan

Par Nadege Selva, publié le mardi 30 avril 2024 11:22 - Mis à jour le mardi 7 mai 2024 08:11
Annotation 2024-04-30 110640.jpg

Quarta edició d'IMPLICATS al Palau dels Reis de Mallorca a Perpinyà

Aquest divendres 26 d'abril, els alumnes de les classes de 6a i 5a bilingües del col·legi Gustau VIOLET de Prada, han participat a la quarta edició d'ImpliCats, intitulada ImpliCats per Sant Jordi, una festa que reuneix alumnes de col·legis, liceus i estudiants de l'IFCT que aprenen i estudien el català.

Per tant, els mainatges de Prada han conegut nins i nines d'altres centres del departament: com de Ribesaltes, Sant Esteve, Arles o encara Elna i, amb el seu grup, han compartit tot una jornada d'activitats culturals, esportives o encara lúdiques. Aquestes nombroses activitats han tractat ben evidentment de la Sant Jordi (tema d'aquest any), de la llengua i la cultura catalanes i també han permès descobrir aquest lloc emblemàtic que acull la manifestació des de 2018, el Palau dels Reis de Mallorca (vegeu les fotografies).

Aprofitem per agrair totes les persones que han participat a l'èxit d'aquesta gran diada de trobada: els alumnes de liceu, els estudiants de l'IFCT, els acompanyants i més particularment la Léa i el S. Llanas; el Ramon GUAL per la seva animació molt apreciada a la tarda; el CD66, els serveis educatius departementals i l'APLEC també, que ajuden a la realització (material, logística i més encara)!

Felicitacions a tots els alumnes i a la Justina F.P. (5e5) que guanya el premi del dibuix més original pel concurs d'enguany!

Quatrième édition d'IMPLICATS au PAlais des Rois de Mallorca à Perpignan

Ce vendredi 26 avril, les élèves des classes de 6e et 5e bilingues du collège Gustave VIOLET de Prades, ont participé à la 4e édition d'ImpliCats, intitulée cette année ImpliCats per Sant Jordi, une fête qui réunit des élèves de collèges et lycées ainsi que des étudiants de l'IFCT qui tous ont en commun d'apprendre/d'étudier la langue et la culture catalanes.

Ainsi, les élèves de Prades ont fait la connaissance de camarades d'autres établissements du département : Rivesaltes, Saint-Estève, Arles ou encore Elne et, avec leur groupe, ils ont partagé toute une journée d'activités culturelles, sportives et ludiques. Ces multiples activités ont bien évidemment mis la Sant Jordi à l'honneur, tout autant que la langue et la culture catalanes mais ont également permis aux enfants de découvrir le Palau dels Reis de Mallorca, lieu emblématique du département qui, depuis 2018, accueille cette manifestation (cf. photographies).

Merci à toutes les personnes qui ont contribué au succès de cette journée de rencontres : les lycéens, les étudiants de l'IFCT, les accompagnateurs et plus particulièrement Léa et M. Llanas ; Ramon GUAL pour son animation très appréciée ; le CD66 et les services éducatifs départementaux ainsi que l'APLEC pour leur soutien (matériel, logistique mais pas seulement) !

Félicitations aux élèves et à Justine F.-P. (5e5) pour son prix du dessin le plus original de cette édition 2024 !